Novinka! Zásilky expedujeme i na Slovensko.

#zdrblofoodtip no.5 – Ovesná kaše

Ovesná kaše, jde z ní vytěžit nutriční, chuťové i dietní maximum a taky jde tyhle benefity jednoduše zazdít!

Na co si dát při přípravě ovesné kaše pozor? 

Ovesné vločky vybírejte kvalitní. Produkt nemusí mít v názvu uvedeno, že se jedná o ovesné vločky vhodné pro přípravu kaší - to pro kvalitu suroviny ani kulinářský výsledek není určující. Pro nejmenší děti (např. při zavádění příkrmů) volte vždy organickou kvalitu.

Vločky jsou velmi náchylné na oxidaci tuků, nekupujte je v průhledném obalu. Na světle rychle degradují, žluknou. Když ovesné vločky ochutnáte (v suchém neupraveném stavu) nikdy by neměly být hořké, neměly by mít ani hořký ocas (chuťový dojezd), vysokou prašnost či chutnat/cítit "senem". Pokud vykazují tyto senzorické vlastnosti, pak jsou s nejvyšší pravděpodobností v procesu degradace, nejspíš jsou žluklé, obsahují stopy plísní apod. Takové vločky nekonzumujte, mohou pro tělo představovat výraznou antigenní zátěž, obzvlášť pozor, pokud je dáváte malým dětem!

I doma vločky skladujte na suchém a temném místě bez přístupu vzduchu. 

Před přípravou kaše a obecně konzumací je vhodné nechat vločky odmočit. Pro následnou stravitelnost jde o klíčový krok. Pokud si ovesné vločky děláte k snídani, pak je den předem (stačí večer) zalijte vodou či vhodným (případně alternativním) mlékem a v lednici nechte odpočinout, nabobtnat. 

Ráno stačí vločky zahřát. V případě potřeby dolijte vodu či vhodné mléko a pozvolna zahřívejte, míchejte, během chvilky se směs změní do kašovité konzistence.

Jemné vločky (řezané) nebudou vyžadovat tak dlouhé odmáčení a ani zahřívání, kašovité a dobře stravitelné konzistence dosáhnete rychleji. U vloček celých jde o trošku delší proces, ale pořád se nejedná o radikální rozdíly. Oba druhy vloček jsou pro přípravu kaší vhodné.

Kaši nikdy nevařte! Abyste dosáhli kašovité konzistence stačí za stálého míchání zahřát cca na 80C. Pokud spěcháte, zalijte vločky zahřátou (opět ne vroucí) vodou z konvice a promíchejte.

Kombinací odmáčení a šetrného prohřátí získáte skvělý nutriční profil, optimální stravitelnost a to i pro maličké děti. Takto připravená domácí ovesná kaše bude všem těm instantním parádičkám (i těm super eko-bio-fit) mávat z velké dálky – nesrovnatelné! 

ovesna-kase

A tady můj oblíbený recept na čoko-kokosovou ovesnou kaši:

Na jednu porci používám 3-4 lžíce ovesných vloček. V misce je zaleji čokoládovým konopným mlékem. Můžete je zalít též vlažnou vodou či jiným vhodným mlékem. Nechám odpočinout v lednici přes noc.

Ráno nabobtnalé vločky v rendlíku za stálého míchání zahřeji, v případě potřeby ještě podliji mlékem. Pokud nemáte čokoládové mléko, přidejte do kaše kvalitní kousek vysokoprocentní čokolády. I do sladké snídaně patří zdravé tuky, přidávám tedy ještě lžičku až dvě kokosového oleje a také kokosové lupínky.

Vše zahřeji, promíchám, což trvá cca 3-5 minut a přendám do misky. Nechám chvilku chladnout, přidám jogurt (alternativní či kravský, dle potřeby), oříšky, na kousky nakrájené ovoce, kousek čokolády, moruši a mám hotovo.

Žádné doslazování sirupy, cukry, medem nepotřebuji. Pokud jsou vločky opravdu kvalitní a čerstvé, pak jsou samy o sobě sladké. Jogurt s obsahem laktózy představuje další sladkou chuť a o ovoci asi ani mluvit nemusím. Jestli i tak potřebujete sladidly přebíjet chuť vloček, pak nejspíš nejsou zrovna v top kondici .

Dejte vědět, jak vám chutnalo! M.

ŽIVOT Instagram zdravablondyna NA INSTAGRAMU
Zdravá žena
Zdravá žena
Ženské tělo se s věkem mění, stejně tak jeho potřeby. Buďte stále svěží a fit.
Přejít do kategorie
Těhotenství
Těhotenství
Podpořte své tělo živinami, které jsou nezbytné pro ochranu vás i miminka.
Přejít do kategorie
Dětská výživa
Dětská výživa
Živiny, které dětem nejčastěji chybí a které z běžné stravy jen obtížně získáte.
Přejít do kategorie
Čerstvé novinky na váš mail
Můžete se kdykoliv odhlásit. Newsletter zasíláme 1x za 14 dní.